nedeľa 1. januára 2017

page 1 of 365




















Nový rok, nový deň, nový život. Nové šance, nové príbehy, nové spomienky. Nové lásky, nové priateľstvá, nové životy. Prvý deň v roku sa mi asi tak ako väčšine ľudí spája s novými začiatkami. Až teraz si však uvedomujem, že tých nových začiatkov sa nedočkáme, pokiaľ sa o ne nejakým spôsobom nepričiníme sami a neprispejeme svojou trochou k vytvoreniu nejakej novej budúcnosti, ktorú by sme chceli vidieť vo svojej pomyselnej krištáľovej guli. 

Vždy som tak nejako čakala, čo mi život prinesie a nechávala sa unášať na vlnách osudu a prijímala všetko, čo mi život priniesol. Dúfala som, že budem mať pekný život, ako z nejakého romantického príbehu a že všetko pôjde presne tak ako by to ísť malo a všetko príde v pravý čas. Akosi som si však postupne uvedomila, že život nejde tak ako by som chcela. Že nemá význam sa porovnávať so svojimi rovesníkmi, ktorí sú dávno niekde inde a že nemá zmysel mať depky a stalkovať na facebooku svoje spolužiačky v snahe zistiť, ktorá z nich už má manžela a deti s žije si spokojne vo svojom a tvorí si svoju vlastnú budúcnosť. 

Rozhodla som sa vziať do ruky veslá a začať pádlovať, nenechať sa viac unášať a prijímať to čo príde, ale nejako sa pričiniť o to, aby som len neprežívala zo dňa na deň, čakajúc, že ma raz stretne niečo úžasné. Ako povedala moja priateľka, potrebovala som vyjsť zo svojej komfortnej zóny a konečne sa pustiť trochu do neistoty, aby som si plnila niektoré svoje sny, vyskúšala niečo nové a na konci si mohla povedať, že som to skúsila, namiesto môjho obvyklého - čo keby. 

Aj napriek niekoľkým sklamaniam som sa rozhodla. 

Rozhodla som sa už na začiatku minulého roku a vedela som, že moje rozhodnutie zmení môj život. Rozhodla som sa pre iného chlapa, akého som mala, rozhodla som sa risknúť to. To jediné rozhodnutie spustilo celú lavínu. Lavínu rozhodnutí a prekonaní samej seba. Konečne som sa tak dočkala chlapa, pre ktorého sa mi oplatilo riskovať a opustiť toho starého. Kvôli ktorému som aj napriek svojmu "nikdy nesadnem do lietadla" do neho sadla a letela sama za ním, len aby sme spolu strávili pár dní. Kvôli ktorému som si uvedomila, že som schopná robiť rozhodnutia, o akých sa mi ani nesnívalo. Kvôli ktorému som odišla z práce a rozhodla sa presťahovať do inej krajiny a začať tam nový život. S ním. 

A možno si budem opäť búchať hlavu o múr, keď o rok poletím s plačom nazad a možno konečne nájdem to pravé, čo celý život hľadám, ale konečne si budem môcť povedať, že som to skúsila a že som urobila všetko preto, aby som bola šťastná a spokojná. Bez výčitiek a myšlienok na to, čo by bolo keby...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára